11 motive pentru care un newsletter este mai bun decât rețelele sociale
11 motive pentru care un newsletter este mai bun decât rețelele sociale

11 motive pentru care un newsletter este mai bun decât rețelele sociale

Schimbările constante pe care Facebook le face în algoritmul său de afișare al postărilor în newsfeed scad drastic reach-ul organic pe platformă. E clar că să fii în contact cu membrii comunității tale e din ce în ce mai greu. În acest articol vă vom da 11 motive pentru care un newsletter poate fi mai performant decât să comunici pe rețelele sociale.

1. Ai parte de mai multă atenție din partea comunității

Un e-mail nu numai că este mult mai personal, ci primește și o mai mare atenție decât o postare pe Facebook sau Instagram. Odată cu scăderea reach-ului organic pe Facebook, marketerii și business-urile sunt obligați să deruleze reclame pentru un reach semnificativ mai mare. În cazul unul mail este puțin diferit chiar dacă nu pare la o primă vedere. Oamenii primesc mai puține mail-uri decât văd postări în propriul newsfeed. Dacă ai un subiect bun, un newsletter va fi deschis, iar informația poate ajunge mult mai bine către clientul tău. Recomandarea este să nu mai stai pe gânduri și să te concentrezi pe a crea o bază de date cu oamenii interesați de businessul tău.

2. Controlezi cine vede mesajul tău

Ai control absolut în ceea ce privește lista cărora le trimiți un newsletter, design-ul e-mailului. Totul este mult mai versatil. Față de o postare pe rețelele sociale unde ești limitat de platformă, într-un newsletter poți pune mai multe informații fără să-i faci experiența oribilă clientului.

3. Un newsletter poate fi personalizat pentru rezultate mai bune

Mail-urile sunt mult mai personale decât o simplă postare pe pagina de Facebook a brandului. Într-un newsletter poți personaliza mesajul mult mai bine ca pe rețelele sociale. Indiferent de indicatorii de performanță pe care îi urmărești, mail-urile din partea brandului tău trebuie să-l facă pe client să le simtă mult mai personale. Ca și cum vorbești numai cu el și acel newsletter este pregătit special pentru el. 

4. Segmentează cui trimiți un newsletter dacă vrei creșterea conversiilor

Imediat după ce ai personalizat mail-ul, este timpul să faci segmentările adecvate în funcție de clienții cărora te adresezi. Poate vei vrea să le segmentezi în funcție de vârstă sau vrei să trimiți un newsletter doar bărbaților sau doar femeilor, poate celor care nu au mai deschis demult un newsletter de la tine sau poate vrei să le dai clienților noi un cod de reducere pentru că tocmai au intrat în comunitate. Oricum ar fi, este important să ții minte că te ajută să crești conversiile.

Dacă vrei să vorbim mai multe despre cum îți poți crește vânzările prin segmentarea clienților trimite-ne un mesaj!

5. Testează ce funcționează cel mai bine

Campaniile de A/B testing ar trebui să fie la ordinea zilei și unul dintre cele mai importante instrumente pentru un om de marketing. Astfel, baza ta de date devine un canal excelent pentru a testa lucruri. De exemplu, poti testa care subiect de mail funcționează cel mai bine, ce call to action, ce design al mail-ului aduce mai multe click-uri etc. Sunt multe posibilități pentru a testa ce aduce rezultatele cele mai bune. În multe cazuri, o segmentare adecvată și o testare în prealabil poate aduce mai multe rezultate decât orice altceva. 

6. Într-un newsletter ai mai puține restricții legale ca pe rețelele sociale

În ceea ce privește reclamele pe platformele sociale, ai destul de multe restricții la care trebuie să fii atent. Cum ar fi că nu poți derula reclame pentru arme, filme pentru adulți, jocuri de noroc etc. În cele mai multe cazuri, contul tău va avea de suferit. În cazul newsletterelor, lucrurile sunt puțin mai permisive. Ai nevoie doar de acordul clientului pentru a-i putea trimite newslettere și… cam atât. Poți face reclamă la orice, atâta timp cât brandul tău cu asta se ocupă.

7. Oamenii sunt familiari cu newsletterele comerciale

Să primim newslettere comerciale, care conțin informații despre o afacere și în special oferte este deja o tradiție, iar oamenii sunt obișnuiți cu asta. Într-un mail poți include atât oferte, cât și informații despre brandul tău sau conținut de calitate, de exemplu de pe blog.

În cazul rețelelor sociale încă nu este clar cât conținut axat pe vânzare este acceptat de către membrii comunității. Cert este că nu-i poți „bombarda” numai cu mesaje comerciale. În plus, o postare este doar despre un anumit lucru/produs, într-un newsletter poți avea mai multe produse, ceea ce poate crește rata de conversie și, implicit, creșterea vânzărilor.

8. Mail-ul încă este cel mai folosit canal de comunicare

Majoritatea oamenilor folosesc zilnic mail-ul, intră să vadă noile mail-uri în fiecare dimineață la cafea sau înainte de culcare. Astfel, trebuie să fii acolo, în lista lor de citit.

9. Ai propria ta bază de date de clienți

Să ai o listă cu actuali sau potențiali clienți este ca și cum ai fi milionar. 🙂 Poți ajunge direct la acei oameni interesați de afacerea sau de produsele tale și în plus este baza ta de date.

În cazul rețelelor sociale precum Facebook sau Instagram, nu tu iei deciziile cui și cât să-i fie arătat mesajul. Ține mai mult de algoritmul fiecărei rețele. Chiar dacă ai 100.000 de like-uri pe o pagină, trebuie să ai și bugetul pentru campanii să ajungi la fiecare în parte.

10. Un newsletter are parte de mai mult engagement ca o postare pe Facebook

Să presupunem că ai o listă de 50.000 de actuali și potențiali clienți. În medie, rata de deschidere ar trebui să fie peste 20%. Iar rata de click undeva între 2-4%. La un simplu calcul asta se traduce în 10.000 de oameni care au deschis newsletter-ul tău și 500 de click-uri. Pot părea niște cifre mici, dar te asigurăm că nu sunt. La o postare pe Facebook, dacă engagement-ul tău va fi de 6-10% din oamenii pe care-i ai ca fani pe pagină va fi bine.

11. Oamenii preferă un newsletter pentru mesaje promoționale

Conform unui studiu, 77% din oamenii întrebați au spus că preferă mesajele promoționale pe mail și doar 4% au spus că preferă astfel de mesaje pe Facebook. Astfel, trebuie să fii acolo, în inboxul potențialilor tăi clienți.

Ca o concluzie, deși am afirmat că mail-ul poate fi mai performant ca social media, asta nu înseamnă că trebuie să le neglijezi pe restul total. Fiecare canal trebuie înțeles ca un instrument de comunicare care aduce rezultate și îndeplinește obiective diferite.

Dacă vrei să vorbim mai multe despre cum îți poți crește afacerea prin intermediul e-mail marketingului și a promovării pe rețelele sociale, trimite-ne un mesaj!

Lasă un răspuns