5 tendinţe de Digital Marketing pentru afacerile mici
5 tendinţe de Digital Marketing pentru afacerile mici

5 tendinţe de Digital Marketing pentru afacerile mici

Digital marketing trece prin tendinţe exact ca orice altceva, dar în timp ce aceste tendinţe vin şi pleacă fără ca cei mai mulţi oameni să observe, multe dintre ele ajung să devină accesorii permanente.

Motivul este că cele mai multe tendinţe de digital marketing vin ca reacții la noi tehnologii sau noi comportamente ale consumatorilor, însemnând că umplu o nevoie care abia a apărut.

Creşterea marketingului pe mobil a fost reacţie directă la creşterea dramatică a folosirii telefoanelor care s-a întâmplat în ultimii ani, mai ales în rândul consumatorilor care îşi folosesc dispozitivele pentru a cumpăra sau pentru a căuta produse.

Deşi era un timp când marketingul pe mobil era considerat o tendință, acum este o unealtă normală şi necesară pentru un digital marketer.

Este important să fii informat de tendinţele care se întâmplă în industrie. În acest articol vom explora 5 tendinţe e digital marketing populare care se întâmplă în lumea afacerilor mici.

1. Social Media Marketing

Social Media este o unealtă foarte importantă de marketing pentru digital marketers, şi asta pentru că perspectivele, clienţii şi audienţele pierd atât de mult din timpul lor pe aceste reţele.

În jurul lumii, utilizatorii de social media stau în medie 135 de minute pe zi pe reţelele sociale, ar media de timp creşte în fiecare an. Mai mult, oamenii nu mai folosesc social media doar pentru a se conecta cu prietenii şi familia, dar şi pentru a căuta produse şi servicii, pentru a se conecta cu branduri pe care le susţin şi pentru a-i ajuta să ia decizii de cumpărare.

În alte cuvinte, dacă nu te conectezi cu audiența ta şi cu perspectivele tale în social media, atunci competitorii tăi vor lua această oportunitate.

Cu asta în minte, multe afaceri mici sar în vagonul de social media marketing  şi peste 70% plănuiesc să achiziţioneze noi consumatori folosind această unealtă, incluzând 75% dintre aceia care plănuiesc să folosească în special Facebook. Uite câteva moduri prin care micile afaceri pot folosi social media marketing pentru a creşte şi a câştiga mai mulţi consumatori:

  • Împărtăşind conţinut interesant şi relevant;
  • Angajând audienţele în conversaţie;
  • Folosind social media pentru relaţiile cu clienţii, inclusiv răspunzând la întrebări şi la reclamaţii;
  • Folosind publicitatea în social media pentru a ajunge la noi audienţe şi la noi perspective;
  • Construind recunoaşterea brandului şi loialitatea prin interacţiune, comentarii şi distribuire;
  • Colaborând cu influenceri pentru a ajunge pe noi pieţe şi a creşte recunoaşterea şi încrederea brandului;
  • Analizând datele pentru a înțelege nevoile, dorinţele şi comportamentele consumatorilor şi perspectivelor;
  • Adunând conţinut care generează utilizatori pentru a-l distribui;
  • Conectându-te cu audienţele la un nivel mai personal şi construind relaţii.

Dacă vrei să vorbim mai multe despre strategia afacerii tale în social media, dă-ne un mesaj și hai să fim parteneri în creșterea vizibilității tale online!

2. Vocea strategiei

Comunicarea vocală este una dintre cele mai uşoare şi mai comune forme de interacţiune umană, aşa că nu ar trebui să fie o surpriză că oamenii vor să folosească vocea atunci când interacţionează cu tehnologia şi cu dispozitivele lor favorite.

În fapt, jumătate dintre consumatori folosesc vocea asistenților deja, iar 81% dintre aceştia le folosesc în legătură cu telefoanele lor. Organizaţiile care vor să rămână relevante vor trebui să se adapteze la aceste căutări tradiţionale pe internet, de aceea creând o strategie de căutare vocală devine o prioritate de top pentru afacerile mici.

Un element crucial pentru o strategie vocală cuprinzătoare este optimizarea conţinutului cu tipurile de cuvinte cheie care apar în mod comun în căutările vocale, inclusiv cuvintele cheie lungi care sunt relevante pentru tine, cuvinte precum „cel mai bun” sau „preţ”, cuvinte cheie în formate multiple şi cuvinte cheie care răspund tipurilor de întrebări pe care consumatorii le pun.

Cel mai important lucru de amintit este că cele mai multe căutări vocale sunt de fapt întrebări, aşa că trebuie să răspunzi la ele prin conţinutul creat. O altă strategie vocală pe care o poţi adopta este crearea unei acţiuni Google sau a unei calificări Alexa, care te poate ajuta să ajungi la consumatorii tăi care folosesc Alexa sau Google.

3. Investiţii în video de brand sau live

Video este o forţă care conduce în digital marketing de mult timp datorită faptului că este captivant, şi se estimează că video-ul va fi folosit de 82% dintre consumatorii de trafic de internet până în 2021.

Dar asta nu înseamnă că video marketing este static şi oamenii găsesc mereu metode de a captiva audienţele prin video. Două dintre cele mai populare tendinţe în creştere acum sunt video-urile de brand şi live.

Cu un conţinut de grand, afacerile pot avea avantaje alte tuturor beneficiilor pe care video-ul le poate oferi – este foarte captivant, oferă tone de informaţii într-un timp scurt, creşte conversiile şi este mai atractiv decât textul – în timp ce construiesc încredere şi relaţii cu audienţele lor.

Video-ul live este mai nou pe scenă, dar devine rapid extrem de popular în rândul consumatorilor şi este de aşteptat să aducă 13% din traficul video până în 2021. Unul dintre motivele pentru care live video este atât de atractiv este pentru că este interactiv şi audienţa poate fi invitată să participe prin punerea de întrebări şi prin a face parte în conversaţie, ceea ce este minunat pentru construirea relaţiilor.

Mulţi marketeri fug de crearea de conţinut video dintr-un motiv simplu: are o reputaţie în a fi scump. Însă creând conţinut video nu este tot timpul scump.

4. Conţinut nou

Conţinutul este valuta în digital marketing şi în timp ce sunt nişte tipuri de conţinut discontinuu care vor fi tot timpul în jur, noile tipuri apar revolutţionând temporar modul în care oamenii consumă conţinutul.

O tendinţă în creştere acum este conţinutul interactiv care lasă membrii audienței să interacţioneze activ cu brandurile. Sunt multe tiouri de conţinut pe care îl poţi experimenta, inclusiv:

  • Poll-urile
  • Infograficele animate
  • Testele
  • Concursurile
  • Evaluările
  • Votul online

Alt tip nou de conţinut care face valuri este expirarea conţinutului şi posibilitatea acestuia a fost inspirată de paradigma Snapchat, unde snap-urile erau şterse după 24 de ore.

Expirarea conţinutului funcționează în acelaşi mod, fiind valabil pentru un timp limitat înainte de a fi şters de pe internet. Acesta este ispititor deoarece creează un sens de urgenţă şi exclusivitate şi deoarece oamenilor nu le place să piardă anumite lucruri, astfel că vor face un efort mai mare să caute acest tip de conţinut.

5. Combinând digitalul cu fizicul

Digitalul ar putea fi modul prezent şi viitor, dar asta nu înseamnă că va lua vreodată complet totul – oamenii încă iubesc cumpărăturile în magazinele fizice, de aceea multe afaceri încă au locaţii fizice.

Însă, consumatorii moderni solicită mai mult ca niciodată cumpărăturile din magazine iar asta include cerinţa de a avea elemente digitale incorporate în experienţa de cumpărare fizică. În acest fel, multe afaceri au început să adopte tehnologii care le oferă interacţiune digitală cu consumatorii care sunt prezenţi fizic în vecinătatea lor şi un mod comun de a face asta este folosind beacon-urile.

Atunci când un business foloseşte un beavon, acesta poate transmite semnale către dispozitive mobile într-o arie predeterminată, precum transmiterea notificărilor sau a cupoanelor la potenţiali consumatori din apropiere.

Însă, beacon-urile pot fi folosite pentru mai mult decât atât şi aici găseşti câteva moduri noi prin care afacerile mici şi mari pot folosi tehnologia beacon pentru a oferi rezultate:

  • Expoziţii comerciale instalând beacon-uri ín lucrurile deţinute de participanţi astfel încât expozanţii să comunice mai uşor;
  • Retaileri folosindu-le pentru a oferi consumatorilor verificarea stocului şi scanarea produselor în magazin
  • Hotelurile folosindu-le în locul cheilor de la cameră
  • Asocierile sportive conectându-se cu fanii din stadion prin beacon-uri;
  • Liniile aeriene folosind beacon-uri pentru a transmite actualizările despre zboruri, întârzieri şi alte informaţii importante către călători.

Digital marketing este un domeniu dinamic şi în continuă creştere şi este mare, deoarece tehnologia şi comportamentul consumatorilor care informează marketingul digital sunt în continuă schimbare.

Pentru digital marketers şi pentru afacerile mici este important să ţină pasul cu schimbările şi tendinţele care apar în industrie. Este prea uşor să devii irelevant în ziua de azi dacă nu ţii pasul cu competiţia şi perspectivele tale.

Lasă un răspuns