Cum poți integra Social Media cu eCommerce în 2019
Cum poți integra Social Media cu eCommerce

Cum poți integra Social Media cu eCommerce în 2019

Atât eCommerce, cât și Social Media s-au bucurat de creșteri meteorice în ultimii ani. Facebook și Instagram au peste un miliard de utilizatori activi în fiecare lună, în timp ce sectorul eCommerce este în plină expansiune.

Dar în timp ce magazinul tău online este locul din care vinzi, social media este locul în care realizezi perspectivele. Într-adevăr, 84% dintre cumpărătorii americani analizează cel puțin o platformă social media înainte de a face o achiziție, în timp ce dovada socială în sine este o tactică de marketing foarte puternică.

Din acest motiv ar trebui să iei în considerare ideea de a integra social media cu eCommerce în 2019. Dacă nu ești sigur ce pași să urmezi, hai să ne uităm la tot ce ar trebui să vezi.

Încorporează butoanele de social media pe paginile produselor

Dacă un consumator ajunge pe pagina produsului tău și vrea să afle mai multe informații despre brandul tău, este de ajutor dacă sunt câteva butoane de social media pe care acesta să le acceseze.

Adăugând butoane sociale pe paginile produselor tale ușurează experiența consumatorilor tăi pentru a ajunge de la pagina produsului la canalele de social media ale brandului tău.

În timp ce tu ai crede că această opțiune ar putea influența negativ prin distragerea și prevenirea acestora de la a face o achiziție, este important de știut că cei mai mulți dintre consumatori nu fac achiziții de prima dată când vizitează un magazin online. De fapt, 78,65% dintre consumatori vor renunța chiar dacă au pus produse în coș.

Ușurând munca consumatorilor tăi de a găsi canalele sociale le va oferi acestora șansa de a interacționa cu brandul tău. Te va ajuta și pe tine să interacționezi cu aceștia și să îi pregătești înainte ca ei să se reîntoarcă și să facă o achiziție. 

Postează clipuri video cu produsele tale în social media

Consumatorii se uită la foarte multe clipuri video online. Și în timp ce aceștia folosesc social media pentru a fi, în principal, sociabili, ei doresc totuși să interacționeze cu branduri dacă conținutul postat este destul de convingător.

Așa că să nu îți fie frică să creezi un produs video pe care să îl distribui pe canalele tale de social media.

Cheia este să faci clipuri video scurte, concise, interactive şi, unde se poate, puțin distractive.

Optimizează-le cu hashtag-urile corecte şi încurajează distribuirea lor. Ai putea chiar să oferi anumite premii pentru mai multe distribuiri.

Exploatează Instagram Stories pentru a crea un buzz în jurul oricăror noi produse pe care eşti pe cale să le lansezi. Peste 250 de milioane de oameni folosesc Instagram Stories în fiecare zi, ceea ce înseamnă că audienţa ta e deja acolo. Cu Instagram Stories poţi crea:

  • Intro-uri ale brandului
  • Tutoriale pentru produs
  • Stories Q&A
  • Clipuri video behind the scene

Ai grijă când postezi pe pagina de Instagram. Clipurile video optime pentru Instagram nu durează de obicei mai mult de 26 de secunde, aşa că va trebui să le ţii scurte. Dacă crezi că ai nevoie e mai mult timp, încearcă să tai clipul în 3 sau 4 părţi.

Ai putea chiar să faci live pe Facebook. Acest lucru este destul de greu, deoarece nu oricine are experienţă în a face live, dar dacă te pregăteşti în avans, poţi face faţă. Este chiar o idee foarte bună, deoarece 82% dintre oameni spun că preferă să vadă un conţinut live. Uite câteva idei:

  • Demonstraţii de produs – demonstrează cum se poate folosi produsul tău live. Acest lucru este un mod perfect de a creşte vânzările şi integra Social Media cu eCommerce;
  • Introducerea produsului – ai o nouă linie de produse? Prezintă-le live;
  • Construirea brandului – fă-ţi audienţa să întrebe orice despre brandul tău, produsele tale şi industria ta.

Orice ai face, fă tot ce poţi din social media, unde conţinutul vizual este necesar. Şi tot timpul adaugă un call to action care să direcţioneze oamenii către magazinul tău online.

Dacă vrei să vorbim mai multe despre strategia afacerii tale în social media, dă-ne un mesaj și hai să fim parteneri în creșterea vizibilității tale online!

Interacţionează cu consumatorii tăi în social media

Cu cât mai mult petrecut cu consumatorii tăi, cu atât ei vor vedea că te interesezi de ei. Mai mult, petrecând timp cu consumatorii îţi oferă şansa să răspunzi la obiecţiuni şi este perfect pentru a crea încredere şi relaţii.

Ia-ţi timp să răspunzi la comentarii pe paginile de social media. Intră în conversaţii. Fii brandul care ascultă.

Ai putea folosi o aplicaţie precum Social Mention pentru a te angaja în ascultarea socială. Aici vei găsi menţiuni ale brandului în social media înainte de a intra în conversaţii.

Atunci când interacționezi cu consumatorii în social media, asigură-te că foloseşti un tone of voice corect. Fii pozitiv şi optimist, prietenos şi plin de umor. Nu fii nervos, supărat sau defensiv. Dacă cealaltă persoană schimbă tonul conversaţiei sau chiar te insultă pe tine sau brandul tău, rămâi calm, arată că îl înţelegi şi invită-l la o discuţie în privat. Aminteşte-ţi, dacă un consumator pare iritat poate fi pentru că nu a avut o experienţă plăcută cu tine. Aşa că arată puţină empatie.

Pune-ţi logo-ul peste tot

Logo-ul tău reprezintă faţa brandului tău. Este ceea ce oamenii recunosc instant şi ajută la crearea încrederii, familiaritate şi credibilitate. Aşa că adaugă asta în magazinul online şi pe canalele de social media, şi asigură-te că foloseşti acelaşi logo de fiecare dată.

Ultimul lucru pe care ţi-l doreşti este ca vizitatorii tăi să ajungă în magazin din canalele social media şi să se simtă pierduţi. Văzând logo-ul tău îi va asigura că au ajuns în locul potrivit.

Adaugă-l în tot conţinutul vizual. De fiecare dată când creezi o imagine a produsului pe Instagram, de exemplu, pune logo-ul tău în stânga sus.

Dacă încă nu ai un logo sau dacă crezi că ar trebui îmbunătăţit, poţi folosi o aplicaţie precum Hatchful.

Încurajează conţinutul generat de utilizator

Conţinutul generat de utilizator este acela creat de consumatorii tăi care este apoi distribuit pe canalele de social media. Scopul? De a crea o dovadă socială şi de a construi un buzz în jurul brandului tău şi al produselor şi de a conduce oamenii în magazin.

Cel mai bun conţinut generat de utilizator arată că aceştia folosesc şi se bucură de produsele tale. Este 100% autentic.

De asemenea, arată acest lucru şi statisticile, cu magazinele eCommerce care experimentează o creştere a ratelor de conversie cu 25% mulţumită conţinutului generat de utilizatori cum sunt fotografiile. Puse simplu, oamenii au mai multă încredere în conţinutul creat de consumatori decât au în conţinutul creat de tine.

Uite ce altceva ar trebui să facă conţinutul generat de utilizatori:

  • Demonstrează beneficiile produsului;
  • Subliniază valorile brandului;
  • Acţionează ca un testimonial al consumatorului.

Pentru a te asigura că orice conţinut general de utilizatori este la fel de puternic pe cât ar putea, vorbeşte cu consumatorii despre aşteptările lor. Împărtăşeşte valorile brandului şi oferă-le câteva îndrumări. Fă asta cât de simplu posibil pentru ei şi fii acolo cu ei la fiecare pas.

Adaugă codul Facebook Pixel la magazinul tău

Retargetarea este cheia pentru un magazin online de succes. Cu retargetare, poziţionezi reclame direcţionate în faţa indivizilor care deja au interacţionat cu magazinul tău. De exemplu, ar fi putut să îşi abandoneze coşul înainte de a plasa comanda. Prin instalarea codului Facebook Pixel, poţi să îi aduci înapoi cu o reclamă care, de exemplu, oferă livrare gratuită la achiziţie.

Codul Facebook Pixel ar putea să nu funcţioneze imediat, dar este bine să te foloseşti de el. Întrucât durează până la opt puncte de atingere înainte ca un avans să se transforme într-un client, retargetarea ajută să-i păstrezi pe cei interesaţi de magazinul şi produsele tale.

Odată ce ai instalat pixel-ul, poţi să personalizezi conversaţiile. Uite câteva recomandări:

  • Completează achiziţia
  • Vizualizează conţinutul
  • Iniţiază comanda
  • Adaugă în coş

Prin personalizarea conversaţiilor, poţi adăuga segmente pentru grupuri în audienţe personalizate. Acest lucru face retargetarea mai uşoară.

Facebook trancking pixel este compatibil cu cele mai multe platforme eCommerce. 

Dacă vrei să vorbim mai multe despre Facebook Pixel și reclame, dă-ne un mesaj și hai să fim parteneri în creșterea vizibilității tale online!

Foloseşte Influencer Marketing

Influencer Marketing este atunci când lucrezi cu un influencer pe un conţinut promovat. Ai putea, de exemplu, să lucrezi cu un micro influencer care prezintă produsele tale pe pagina de social media printr-o serie de imagini. Sau aţi putea să creaţi o postare de blog împreună.

Influencer marketing este o cale sigură de a creşte magazinul online, deoarece îţi deschide calea către o nouă audienţă. Mai mult, în timp ce consumatorii pot fi puţin neîncrezători la început deoarece ei nu ştiu cine eşti, vor avea încredere în influencerul la care sunt deja fani. Dacă influencerul te endoresează, un număr e fani ai acestuia se vor interesa de brandul tău.

Alege influencerii relevanţi pentru audienţa pe care o targetezi. De exemplu, dacă valorile brandului sunt sănătatea şi orientarea către familie, va trebui să lucrezi cu un influencer care împărtăşeşte aceleaşi valori. Gândeşte-te la un plan de compensaţii şi asigură-te ai conturat ce beneficii va avea influencerul dacă va lucra cu tine.

Lasă un răspuns