Cum să nu foloseşti hashtag-urile pe Instagram
Cum să nu foloseşti hashtag-urile pe Instagram

Cum să nu foloseşti hashtag-urile pe Instagram

Cum te decizi ce hashtag-uri să foloseşti la postările pe Instagram? Le foloseşti pe cele mai populare sau pe cele mai nişate? Foloseşti ce îţi vine prima dată în minte sau în căutări?

Crezi sau nu, chiar există o metodă greşită de a da tag în postările de pe Instagram. Nu toate tag-urile sunt create egal, iar cele greşite folosite în moduri greşite pot împiedica postările tale să fie descoperite. Chiar ar putea să te penalizeze algoritmul Instagramului.

Astfel, data viitoare când te autentifici pe Instagram pentru a posta #MondayMotivation, ai grijă la aceste 5 dintre cele mai întâlnite greşeli ale hashtag-urilor pe Instagram:

1. Nu folosi aceleaşi hashtag-uri la fiecare postare

Instagramerii care folosesc aceleaşi hashtag-uri pentru fiecare imagine pe care o postează sunt automat penalizaţi de algoritmul Instagramului. Dacă te gândeşti, este o mutare logică din perspectiva Instagramului. Alegând aceleaşi hashtag-uri pentru fiecare tip de conținut pe care îl postezi este un indicator puternic că nu pui destul efort pentru ceea ce postezi. Instagram, bineînţeles, vrea să arate cel mai valoros conţinut pentru utilizatorii săi, aşa că va prioritiza conţinutul de la creatori care folosesc hashtag-uri gândite şi exacte, decât de la cei care spamează cu aceleaşi hashtag-uri.

Sunt nenumărate hashtag-uri pentru fiecare topic pe care ai putea să ţi-l imaginez. Nu există nicio scuză pentru a folosi aceleaşi tag-uri generice pentru fiecare postare.

2. Nu îţi face prea multe griji pentru numărul de hashtag-uri

Instagram îţi dă voie să foloseşti până la 30 de hashtag-uri. Dacă foloseşti mai mult de 30, toate hashtag-urile tale vor fi anulate, aşa că încearcă să le ţii sub acest număr. 

Pe lângă această regulă, nu este un acord real pentru câte hashtag-uri oferă cele mai bune rezultate. Unii dintre experţii în social media sugerează că folosind toate cele 30 de hashtag-uri vei avea cea mai bună şansă să fii descoperit. Alţii contravin acestei lungi liste de hashtag-uri la finalul fiecărei postări care pot arăta disperare şi ar putea să îi alunge pe potenţialii urmăritori.

Aşa că, atunci când se ajunge la a pune un număr exact, nu te gândi prea mult şi fă ce crezi că e mai bine pentru tine.

Dacă vrei să vorbim mai multe despre strategia afacerii tale în Instagram, dă-ne un mesaj și hai să fim parteneri în creșterea vizibilității tale online!

3. Nu alege numai cele mai populare hashtag-uri

Alegând cele mai bune hashtag-uri este mai complicat decât crezi. Instinctul celor mai mulţi oameni este să folosească cele mai populare tag-uri. Tag-uri populare = mai mulţi vizitatori = mai multă interacţiune, nu?

Greşit.

Pentru a folosi hashtag-urile eficient, trebuie să ştii unde stă contul tău în clasamentul Instagram. Asta pentru că, atunci când oamenii caută după acel hashtag, Instagram va arăta cele mai populare postări cu acel hashtag mai întâi. Şansele sunt, că nu eşti o celebritate a Instagramului cu un milion de urmăritori, iar conţinutul tău să nu se poată completa cu postările de la Instagrameri mai populari.

Dacă contul tău este mai mic, cel mai sigur este să folosești hashtag-uri cu mai puţine urmăriri pentru a avea şanse mai bune de a ajunge în top în clasament. De exemplu, să zicem că ai un business de fotografie. Nu vei dori să foloseşti #photography, deoarece acest hashtag are peste 290 de milioane de postări asociate cu el. În schimb ai putea folosi #bucharestweddingphotography, care are substanţial mai puţine postări de 19.000 (şi oferă avantajul de a ajunge la o audienţă locală). Bineînţeles, tot va trebui să te uiţi la câtă interacţiune primesc postările din top ale acelor hashtag-uri astfel încât  să vezi dacă poţi concura. Mai multe hashtag-uri nişate vor face ca postările tale să ajungă în topul rezultatelor căutărilor, dar dacă te duci prea nişat, rişti să nu caute nimeni acel hashtag.

4. Nu uita să foloseşti hashtag-uri în Bio şi Stories

Hashtag-urile nu sunt doar pentru postările standard. Le poţi include (şi ar trebui) în bio şi stories. Însă aceste hashtag-uri lucrează într-un mod diferit.

Hashtag-urile din stories folosesc la acelaşi lucru ca cele din postări: te ajută să fii descoperit. Poţi folosi ori unealta „text” (care te va lăsa să foloseşti până la 10 hashtag-uri) sau un sticker hashtag pentru a da tag story-ului tău. Tagând story-ul tău îl va face mai căutabil pe pagina de Search & Explore.

Orice hashtag-uri vei folosi în bio vor fi pentru cu totul alt scop. Aceste tag-uri vor trebui să fie brand-uite pentru afacerea ta. Acestea ar putea fi ori generale pentru brandul tău, ori hashtag-uri pentru a promova o campanie. Aceste hashtag-uri arată utilizatorilor care vizitează bio-ul unde să găsească conţinut asociat cu business-ul tău. Vei vrea să foloseşti aceste tipuri de hashtag-uri în postările tale pentru a încuraja fanii să facă acelaşi lucru. În acest fel, atunci când cineva dă click pe hashtag-ul din bio, vor putea să vadă tot conţinutul de la tine şi de la fanii tăi într-un singur loc.

5. Fă-ţi o strategie

Îţi recomandăm să ai o foaie la îndemână.

Creează o listă de hashtag-uri pe care vrei să le foloseşti împreună cu numărul de postări care folosesc acele hashtag-uri. Apoi uită-te la media numărului de aprecieri pe care cele mai populare postări ale fiecărui hashtag le primesc.

Compară aceste numere cu media aprecierilor pe care postările tale primesc. Dacă postările tale scad sub media aprecierilor de la un anumit hashtag, ar putea să nu fie cea mai strategică decizie să îl foloseşti pe acela.

Găseşte hashtag-urile care crezi că dominează. Ţine evidenţa hashtag-urilor pe care le-ai folosit şi ia notiţe despre rata medie de interacţiune cu postările pe hashtag-ul pe care le foloseşti. Asta te va ajuta sā identifici cele mai performante hashtag-uri din nişa ta.

În timp ce contul tău începe să crească, poţi revizita unele dintre cele mai populare hashtag-uri şi să începi să concurezi cu cei mai mari competitori.

Lasă un răspuns